logo

Merchandise Manager

Fulltime / (38)

Merchandise Manager

Uren 38
Locatie Diemen
Website www.expresso.nl
Contact

Ben jij klaar om deel uit te maken van ons fantastische team?

Over Expresso

EC Brands in Diemen is een dynamisch modebedrijf, waar door ons enthousiaste team wordt gewerkt aan het ontwerpen, ontwikkelen, produceren en leveren van de collecties van Claudia Sträter, Expresso, Maura en Bulaggi. Ieder met een duidelijk eigen uitstraling en eigentijds karakter. Elegantie, comfort, originaliteit en individualiteit staan voorop. Met verkooppunten in binnen- en buitenland, waaronder eigen brandstores in Nederland en eigen webshops, zijn we breed vertegenwoordigd.

In onze nieuwe Merchandise Manager zoeken wij iemand die zelf graag de handen uit de mouwen steekt en gedreven is om samen zijn/haar merchandise team een optimaal resultaat te bereiken. Het merchandise team bestaat naast jou uit 2 personen.  Daarnaast werk je nauw samen met andere teams waaronder inkoop, design en productie. Je kunt rekenen op een erg afwisselende job waarbij jij ervoor zorgt dat het juiste assortiment op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar is.

Wat maakt ons bijzonder?

  • Je kunt rekenen op een warm welkom! Je gaat samenwerken met een leuk en ambitieus team.   
  • Je kunt rekenen op een goed salaris en daarnaast bieden we een reiskostenvergoeding en een solide pensioenregeling, zodat je toekomst goed is gewaarborgd.
  • Wij vieren graag onze successen; elke laatste donderdag van de maand sluiten we de maand af met een gezellige borrel.
  • En natuurlijk onze geweldige collega’s; onze mensen zijn onze grootste trots. Je zal merken dat werken bij EC Brands betekent werken met de leukste collega’s!

Wat ga je doen?

Je hebt de verantwoordelijkheid over alle voorraad binnen ons bedrijf en probeert deze op een zo efficiënt mogelijke manier te alloceren en te plannen. Je bent data-gedreven en adviseert onder andere in inkoopbudgetten, leverschema’s, lijnplannen en prijslijnen aan collega’s van andere afdelingen. Je signaleert groeikansen in het assortiment en stelt prijs- en productacties voor om verkoop te stimuleren en optimaliseren.

Je adviseert in een prijsarchitectuur, assortiment, inkoopbudget en productleverschema aan de collega’s van inkoop, design en productie. Ook bij de bepaling van het afprijsbeleid is jouw advies onmisbaar.  

Je houdt je samen met je team dagelijks bezig met zowel de accuraatheid van de voorraad als het managen van alle data alsmede het optimaliseren van de voorraadposities. Je bepaalt welke locaties worden aangevuld met welke goederen en bewaakt de optimale vulgraad.

Samen met onze data-analisten ontwikkel je diverse rapportages om voorraad en verkoopresultaten nog beter te monitoren. Tevens gebruik je jouw kennis om ook onze ERP software op de beste manier in te zetten zodat de voorraad en verkoopresultaten nog beter kunnen worden gemonitord.

 

Wat maakt jou de perfecte kandidaat?

  • Je bent positief, pro-actief en hands-on ingesteld. De “get it done together” mentaliteit die binnen ons bedrijf bestaat past uitstekend bij jou.
  • Wij verwachten 5+ jaar ervaring in merchandising en/of allocatie, het is een grote pré als je deze hebt opgedaan in (dames)mode en retail.
  • Je hebt HBO/WO werk-en denkniveau.
  • Je bent commercieel ingesteld en altijd op zoek naar nieuwe kansen en verbeteringen.
  • Je bent communicatief zeer vaardig en een echte teamspeler die als voorman/vrouw verantwoordelijkheid neemt voor zijn/haar team.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden en bent data-driven in je beslissingen.
  • We verwachten uitstekende vaardigheid in Microsoft Excel, ervaring met Microsoft Dynamics 365 Business Central en/of ACA XPRT is absoluut een pré.

Wat kan je van ons verwachten?

Een fulltime functie (38 uur) binnen een dynamisch bedrijf met goede arbeidsvoorwaarden conform CAO. De werklocatie is in Diemen aan de rand van het Diemerbos. Wij verwachten dat je in de omgeving woonachtig bent. Deze locatie is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en de auto.

Naast hard werken is er natuurlijk ook tijd voor gezelligheid. We hebben een informele werkomgeving en een goede sfeer binnen ons team is erg belangrijk.

Ben jij klaar om de volgende stap in jouw carrière te zetten en herken je jezelf in dit profiel? Aarzel dan niet om te solliciteren. Wij kijken er naar uit om je te verwelkomen.

Graag ontvangen wij voor 15 juli 2024 jouw reactie per email, voorzien van motivatie en CV op vacatures@flexable.nu ter attentie van Natalie Raaijmakers.

Upload uw CV of een ander relevant bestand ( bestandstype: doc,docx,pdf ). Max. bestandsgrootte: 128 MB.


Je kunt solliciteren op deze en andere banen met behulp van je online cv. Klik op onderstaande link om je online cv in te dienen en je sollicitatie naar deze werkgever te e-mailen.